کد خبر: ۲۰۱۷۱
۱۴:۴۸ -۲۱ آذر ۱۳۹۹
سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد شناسایی و فوتی ناشی از کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور را اعلام کرد.

نشان تجارت - دکتر سیماسادات لاری درمورد آخرین امار کرونا در ایران گفت: از دیروز تا امروز ۲۱ آذر ماه و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۹هزار و ۵۹۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۰۸ تن از آن‌ها بستری شدند.

وی گفت: مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۹۲هزار و ۶۱۷ تن رسید.

به گفته لاری، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته ۲۳۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۱ هزار و ۷۲۸ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه تا کنون ۷۸۷هزار و ۸۵۳ نفر از بیماران بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

وی افزود: ۵۷۶۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری ادامه داد: تا کنون ۶میلیون و ۶۱۱هزار و ۷۸۳ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است.

وی گفت: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۳۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۳۶ شهرستان نارنجی و ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

تاکید وزارت بهداشت بر پرهیز از برگزاری دورهمی در شب یلدا

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: انتظار مدافعان سلامت کشور از مردم قدرشناس ایران اسلامی این است که از هر گونه اقدام نسبت به برگزاری دورهمی و مهمانی خانوادگی به ویژه در شب یلدا به طور جدی خودداری کنند.

لاری با اشاره به توصیه‌هایی برای شب یلدا در شرایط شیوع کرونا، گفت: یکی از نگرانی‌های جدی همکاران ما در وزارت بهداشت در حال حاضر، برگزاری دورهمی‌ها و شب نشیی‌ها در شب یلدا است.

وی افزود: با اعمال محدودیت‌های مصوب طی هفته‌های گذشته و همکاری و همراهی خوب مردم با نهاد‌های متولی در اجرای هر چه مطلوب‌تر محدودیت ها، شاهد کاهش جدی در تعداد موارد بستری روزانه و به دنبال آن کاهش موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور بودیم.

لاری تاکید کرد: همکاران ما در مراکز بهداشتی و درمانی ماه است که در جدال سخت و نفس گیر با ویروس کرونا، مشغول خدمت رسانی به بیماران هستند و انتظار مدافعان سلامت کشور از مردم قدرشناس ایران اسلامی این است که با تداوم همکاری مسئولانه خود در عمل به توصیه‌های بهداشتی، از هر گونه اقدام نسبت به برگزاری دورهمی و مهمانی خانوادگی به ویژه در شب یلدا به طور جدی خودداری کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون