کد خبر: ۲۰۱۶۹
۱۴:۴۶ -۲۱ آذر ۱۳۹۹
استارتاپ ایتالیایی Totem Automobili از نسخه بازسازی‌شده و برقی خودروی آلفا رومئو جولیا با قیمت حدود ۵۰۰ هزار دلار رونمایی کرد که شعاع حرکتی آن بیش از ۵۰۰ کیلومتر است.

نشان تجارت - شرکت Totem Automobili اولین نمونه از خودروی الکتریکی آلفا رومئو GTelectric را به اتمام رسانده است تا این نسخه بازسازی‌شده از کوپه کلاسیک ایتالیایی بار دیگر راهی خیابان‌ها شود. در ماه مارس، اخباری درباره خودروی برقی آینده Totem منتشر شد و ‌اکنون، استارتاپ ایتالیایی مجموعه‌ای از تصاویر نهایی خودروی الکتریکی آلفا رومئو جولیا را همراه ‌با جزئیات بیشتر منتشر کرده است که به ما نگاه بهتری به اولین آلفا رومئو تمام‌برقی جهان می‌دهد.

هنگامی که Totem برای اولین ‌بار گزارشی درباره ساخت مجدد مدل آلفا رومئو GTelectric در وب‌سایت خود منتشر کرد، انتقادهای بسیاری به برخی جزئیات آن شد؛ مانند جوشکاری ضعیف و کیفیت پایین ساخت نمونه اولیه شاسی خودرو. در آن زمان تصاویری از نمونه اولین آلفا رومئو جولیا برقی در گالری وب‌سایت شرکت به نمایش گذاشته شد؛ اما ‌اکنون گالری در وب‌سایت سازنده وجود ندارد. بااین‌حال با کمی دقت در تصاویر نهایی خودرو، مشاهده می‌کنیم که پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته است.

مسئولان Totem می‌گویند در شاسی این مدل تنها از ۱۰ درصد وسیله نقلیه اصلی استفاده می‌شود و از پلتفرم کاملا آلومینیومی طراحی‌شده برای GTelectric بهره می‌برد. این ساختار با افزودن قفس غلت‌گیر یکپارچه برای مقابله بهتر با قدرت موتور الکتریکی، تقویت شده است.پیشرانه چهار سیلندر حذف شده و یک موتور الکتریکی با قدرت ۵۱۸ اسب ‌بخار به‌ همراه بسته باتری ۵۰/۴ کیلووات ساعت مایع خنک جایگزین آن شده است. پیشرانه در بخش میانی عقب خودروی الکتریکی نصب می‌شود و فضای زیر کاپوت آن توسط اجزای مختلف خودرو پر شده است. ظرفیت پیمایش آلفا رومئو جولیا برقی به حدود ۵۱۴ کیلومتر (۳۲۰ مایل) می‌رسد.
شرکت Totem Automobili شکل کلاسیک آلفا رومئو جولیا GT را نگه داشت و آن را به روشی کاملا قانع‌کننده مدرن کرد. بدنه جدید به خوبی طراحی و از فیبر کربن ساخته شده است. همان‌طور که می‌بینید، جلوپنجره جدیدی وجود دارد؛ درحالی‌که این شرکت همچنین از چراغ‌های جلو چهارگانه مدرن و چراغ‌های عقب LED مدور برای به‌روزرسانی بصری خودرو بهره می‌برد.

فضای داخل کابین، ساده اما زیبا به ‌نظر می‌رسد. یک جفت صندلی کربنی پوشیده‌شده با چرم، ظاهر کابین را می‌‌آراید؛ درحالی‌که داشبورد جدید با خطوط ساده و لوازم جانبی زیبا وفاداری مدل برقی را به نسخه اصلی ثابت می‌کند. از جمله این ابزارها می‌توان به دو صفحه‌نمایش مدور کوچک اشاره کرد و حتی ترمز دستی و اهرم تعویض دنده قدیمی نیز وجود دارد. این شرکت همچنین ادعا می‌کند موقعیت رانندگی را که در خودروهای قدیمی ایتالیایی به زشت و ناجور بودن شهرت دارد، برطرف کرده است.

مسئولان شرکت Totem می‌گویند خودروی آن‌ها تجربه رانندگی کاملا سفارشی به مشتریان ارائه می‌دهد؛ زیرا مالکان به آپشن‌هایی از جمله تنظیم محدوده قدرت، گشتاور پیشرانه و صدای پیشرانه همراه ‌با برخی امکانات دیگر دسترسی خواهند داشت.پیش‌بینی می‌شود تحویل اولین نسخه‌های آلفا رومئو GTelectric توسط Totem در تابستان سال ۲۰۲۲ آغاز شود و این شرکت قصد دارد فقط ۲۰ دستگاه از آن بسازد. قیمت این خودروی برقی از ۴۳۰ هزار یورو (بیش از ۵۰۰ هزار دلار طبق نرخ ارز فعلی) آغاز می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گوناگون