کد خبر: ۲۰۱۵۷
۱۶:۵۳ -۲۰ آذر ۱۳۹۹
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان مازندران از کاهش تعداد مسافران و گردشگران این استان به واسطه اجرای محدودیت‌های جدید تردد و سرد شدن هوا و آغاز بارش‌های پاییزی خبرداد.

نشان تجارت - از نخستین روز آذر ماه به واسطه شیوع ویروس کرونا و افزایش فوتی‌ها شاهد اعمال محدودیت‌های جدید در حوزه سفر و تردد درون شهری و برون شهری بودیم در عین حال بسیاری از اصناف ناچار به تعطیلی فعالیت خود طی دو هفته گذشته شدند همچنین اعمال محدودیت‌های فعالیت اصناف و تردد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح همچنان در بسیاری از شهرها و استان‌های کشور پابرجاست. مسئولان امیدوار هستند با اعمال چنین محدودیت‌هایی با کاهش شیوع ویروس کرونا و به تبع آن کاهش مرگ و میر در این حوزه همراه باشیم در این میان بسیاری از استان‌های پرمسافر کشور که طی ماه‌های گذشته با حضور گردشگران بسیار زیاد همراه بودند و مراکز اقامتی آن‌ها با حداکثر ظرفیت عنوان شده در پروتکل‌های بهداشتی فعالیت می‌کردند، طی هفته‌های گذشته با کاهش مسافران روبرو شدند.

سیف الله فرزانه (مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان مازندران) با اشاره به تاثیر صد در صدی اجرای محدودیت‌های تردد در کاهش میزان تعداد گردشگران مازندران گفت: یکی از اهداف اجرای محدودیت‌های جدید کرونا آن بود که مسافران و گردشگران وارد شهرهایی که به واسطه شیوع ویروس کرونا قرمز شده‌اند، نشوند. معتقد هستیم که طی ۳ هفته گذشته در این خصوص به موفقیت‌هایی دست یافتیم که نتایج آن طی هفته‌های آینده مشخص خواهد شد.

او با اشاره به آنکه ضریب اقامت هتل‌های مازندران طی هفته‌های گذشته بین صفر تا ۱۰ درصد بوده است، خاطرنشان کرد: آن تعداد مسافری که در حال حاضر در هتل‌ها و مراکز اقامتی استان حضور دارند یا از قبل در اماکن‌های اقامتی حضور داشتند یا به واسطه انجام کارهای اداری ناچار به سفر شده‌اند و با هواپیما سفر کرده‌اند.

به گفته فرزانه، آغاز بارندگی‌ها و سرد شدن هوا نیز در کاهش تعداد مسافران استان مازندران بی‌تأثیر نبوده است. حضور مسافران و گردشگران در سواحل استان همانند ماه‌ها و هفته‌های گذشته نیست و بسیار کاهش یافته. ضمن آنکه کنترل‌های شدیدی در این خصوص انجام می‌شود و تقریبا می‌توان گفت سواحل خزر خالی از مسافر شده است.

مدیرکل میراث و گردشگری استان مازندران در خصوص خسارت‌های احتمالی که بارش‌های اخیر به حوزه میراث فرهنگی وارد کرده است، گفت: تاکنون هیچ گزارشی از بروز خسارت و آسیب به بناهای تاریخی و میراث فرهنگی استان دریافت نکرده‌ایم.

منبع: ایلنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون