کد خبر: ۲۰۰۹۶
۱۲:۳۷ -۱۹ آذر ۱۳۹۹
بررسی معاملات در یک ساعت نخست:
شاخص بورس صبح امروز با فازی مثبت کار خود را آغاز کرد، اما در ادامه با بخشیدن بخشی از رشد خود معاملات کم رمقی را در یک ساعت نخست این جلسه معاملاتی به ثبت رساند.

نشان تجارت - بازار سرمایه این روزها با یادآوری ریزش های سه ماهه و بی تفاوتی مسئولان و حتی اذعان به درست بودن این ریزش و عدم توجه به اعتماد عمومی جامعه سهامداران با معاملات کم رونقی همراه است،اتفاقی که به دلیل فرار پول از بازار رخ داده است.

پول هایی که به جای ورود به بورس حتی در رکود بازارهای موازی ترجیح داده اند تماشاگر باقی بمانند اما خود را در معرض ریسک بازی های نامعلوم سیاست گذاران پولی و مالی کشور قرار ندهند.

اما آنچه مسلم است این است که رشد شاخص بورس نیازمند حمایت پول های حقیقی است،همان پول هایی که مورد بی مهری شدید مسئولان اقتصادی قرار گرفت و اکنون دولت به خیال فراموشی کرده خود از سوی مردم برای بهره گیری از آن و تامین مالی هزینه های دولت بر روی آن حساب سنگینی برای سال آینده باز کرده است.

شاخص از رشد پا پس کشید!

شاخص کل بورس که امروز تا حدود ۸ هزار واحد در ابتدای معاملات رشد کرد با عقب نشینی محتاطانه خود بخشی از این رشد را پس داد و اکنون تنها هزار و ۹۸۶ واحد از آن در یک ساعت نخست معاملات از آن باقی مانده است.

البته وضعیت شاخص هم وزن تحت تاثیر حرکت کوچک‌های بازار و غیرشاخص ساز‌ها وضعیت بهتری را تجربه می‌کند، به طوری که تا لحظه تنظیم این گزارش با رشد ۴ هزار و ۷۴۳ واحدی همراه بوده که معادل ۱.۰۷ درصد از رشد روزانه این نماگر است.

نوسان یک ساعت اخیر شاخص بورس بیشتر تحت تاثیر مثبت نمادهای فملی،حکشتی و ونیکی با تاثیر افزایشی و نمادهای شستا، فارس، شتران و کگل با تاثیری کاهشی بوده است.

کوتاه از فرابورس

وضعیت فرابورس تا این لحظه بهتر بوده است و نماگر آن با رشد ۱۳۷ واحدی تا ارتفاع ۱۹ هزار و ۳۶۴ واحد در کانال خود پیش روی کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گوناگون