کد خبر: ۲۰۰۱۳
۱۳:۴۴ -۱۶ آذر ۱۳۹۹
شاخص کل بورس پس از رشد قابل قبول امروز و فتح قله یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد، با پس دادن اندکی از این رشد و افزایش ارزش معاملات گامی احتیاطی برای ادامه روند صعودی خود برداشت.

نشان تجارتصبح امروز شاخص بورس از ابتدای معاملات بدون هیچ تردیدی تحت تاثیر افزایش مشهود تقاضا با عبور از سد یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد تا ارتفاع یک میلیون و ۵۲۶ هزار واحد بالا رفت، اما در ادامه با افزایش تدریجی عرضه‌ها به خصوص در برخی نماد‌های شاخص ساز با عقب نشینی از قله فتح شده و با ثبت رشد ۳۲ هزار و ۴۲۹ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۲۳ هزار و ۱۰۶ واحدی آرام گرفت.بر این اساس امروز شاخص کل بورس به رشد ۲.۱۸ درصدی بسنده کرد.

شاخص کل هم وزن نیز امروز با رشد ۱۰ هزار و ۲۰۲ واحدی معادل ۲.۳۶ درصد رشد را تجربه کرد و در پایان معاملات امروز در ارتفاع ۴۴۲ هزار و ۱۳۳ واحد ایستاد.

نماد‌های شستا، فارس، خودرو، شپنا، کگل، فولاد و پارسان ۷ نمادی بودند که به ترتیب بیشترین تاثیر را بر رشد امروز شاخص بورس به خود اختصاص دادند.

صف خرید نماد شستا در معاملات امروز با وجود عرضه های بسیار در این نماد همچنان پابرجا ماند و پایان اصلاح قطعی در این نماد را به نمایش گذاشت.

در نماد خودرو نیز پس از حجم یک میلیارد و ۸۰۰ میلیونی و صف خرید به طور کامل عرضه شد و پس از عرضه‌های مکرر بالاخره این نماد نیز توانست پس از معامله ۲ میلیارد و ۵۳۸ میلیون سهم با صف خرید کار خود را به پایان ببرد.

امروز نمادهای پالایشی با افزایش تقاضای مشهود مواجه شدند،همچنین نماد پالایشی یکم نیز توانست رنگ تقاضا را به خود ببیند.

اما گروه بانکی امروز با روندی پرعرضه در معاملات امروز ظاهر شدند و نتوانستند با حرکتی رو به جلو رشدی را برای امروز خود ثبت کنند.

نماد بانک تجارت در این گروه همچنان یکی از پرتراکنش ترین نمادهای این روزهای بازار است.

کوتاه از فرابورس

امروز نماگر آیفکس نیز با رشد ۳۹۹ واحدی ضمن فتح کانال ۱۹ هزار واحدی در ارتفاع ۱۹ هزار و ۲۰۳ واحد قرار گرفت.

نمادهای مارون،آریا و کگهر بیشترین تاثیر را بر روند رشد شاخص فرابورس گذاشتند.

ارزش معاملات امروز در مجموع بازار‌های بورس و فرابورس به ۲۲ هزار و ۹۰۰ هزار میلیارد تومان رسید.

حقیقی‌ها حدود ۷۶۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۲۰هزار و ۴۱۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۸ درصد یعنی ۱۷هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۴ درصد از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فرآورده‌های نفتی»، «خودرو و ساخت قطعات» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «هتل و رستوران» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گوناگون