کد خبر: ۱۹۹۷۱
۱۳:۱۱ -۱۵ آذر ۱۳۹۹
«ویچسلاو والودین» رئیس دومای (مقننه) روسیه گفت که نمایندگان این مجلس دیدار‌های حضوری با همکاران خارجی خود را در سال جاری از سر می‌گیرند و قالیباف رئیس مجلس ایران هم در ماه جاری به مسکو سفر می‌کند.

نشان تجارت«والودین» به رسانه‌های محلی گفت: «با توجه به وضعیت همه گیری معتقدیم درست خواهد بود که ما روند پیشین ارتباطات را از سر بگیریم و سفر محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس ایران به روسیه هم تا آخر ماه جاری (میلادی) پیش بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: نمایندگان دوما دیدار‌های حضوری با همکاران خارجی خود را در سال جاری از سر می‌گیرند و بر همین اساس سفر به برخی از کشور‌ها از جمله جمهوری اسلامی ایران، ویتنام، صربستان و ترکیه را برنامه ریزی کرده ایم.

رئیس دومای روسیه با بیان اینگه ما به تدریج روند پیشین قبل از همه گیری کرونا را از سر می‌گیریم، گفت: سال بعد به لحاظ همه گیری، برای ما باید سال تحول باشد»

رییس کمیته روابط خارجی دومای دولتی روسیه در سفر تابستان سال جاری به تهران و در دیدار با رئیس مچلس شورای اسلامی از محمد باقر قالیباف برای سفر به روسیه دعوت به عمل آورده بود.

محمدباقر قالیباف» و ویچسلاو والودین رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس دومای دولتی روسیه ۱۴ مهر سال جاری در گفت و گویی تلفنی نیز آخرین تحولات روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار داده بودند.

براساس گزارش رسانه‌های روسیه، کنفرانس روسای مجالس روسیه، ایران، افغانستان، ترکیه و چین با موضوع مقابله با تروریسم ماه مه سال ۲۰۲۱ (اردیبهشت ۱۴۰۰) در شهر سوچی برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون