کد خبر: ۱۹۳۸۵
۱۸:۱۶ -۲۷ مرداد ۱۳۹۹
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس:
پس از ماه‌ها کش و قوس در خصوص برگزاری کنکور سال 99، طبق اطلاعیه سازمان سنجش و با هماهنگی‌هایی که پیش از آن با ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا گرفته شد، روزهای 29، 30، 31 مرداد و اول شهریور به‌عنوان روزهای برگزاری کنکور انتخاب شد.

نشان تجارت - محمد آیتی: پس از ماه‌ها کش و قوس در خصوص برگزاری کنکور سال 99، طبق اطلاعیه سازمان سنجش و با هماهنگی‌هایی که پیش از آن با ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا گرفته شد، روزهای 29، 30، 31 مرداد و اول شهریور به‌عنوان روزهای برگزاری کنکور انتخاب شد.

علیرغم اینکه این زمان قطعی است و شمارش معکوس برای پشت‌کنکوری‌ها به صدا درآمده است، اما همچنان برخی در تلاشند که برگزاری کنکور را به تعویق بیندازند.

در همین خصوص، احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: حقیقت امر این است که به‌قدری حجم تلفن و پیامک به نماینده‌ها در رابطه با کنکور زیاد بوده است که در تصمیم‌گیری و اظهارنظر برخی همکاران ما تاثیر داشته است.

وی افزود: در این ماه‌ها برخی می‌گفتند که کنکور باید سروقت، یعنی تیرماه برگزار شود و افرادی که البته تعدادشان به مراتب بیشتر بود، موضوع تعویق کنکور را دنبال می‌کردند. از طرفی افرادی هم بودند که مرتب بچه‌های پشت کنکوری را تحریک می‌کردند که به نمایندگان پیامک و زنگ بزنید و اعتراض خود را اعلام کنید. شماره همراه نمایندگان به‌طور وسیع در شبکه‌های اجتماعی توزیع شد و حقیقتاً هفته‌ها ما با پاسخ به مردم در این رابطه مواجه بودیم.

نماینده مردم همدان تصریح کرد: اینکه پشت‌کنکوری‌ها و یا خانواده‌هایشان به ما زنگ زدند و دغدغه خود را گفتند، طبیعی بود، اما عده‌ای بنا داشتند نمایندگان مجلس یازدهم را وارد چالش کنند تا آن‌ها با اظهارنظر احساسی و یا غیرمعقول پیش چشم مردم خراب شوند. پس در اینکه بخشی از این فعالیت‌ها سیاسی بود، شکی نیست.

فلاحی اظهار داشت: به پشت‌کنکوری‌ها و خانواده‌هایشان اطمینان می‌دهم که فضا آنطور که برخی بحرانی نشان می‌دهند، نیست و همه در تلاشند که این آزمون به بهترین شکل و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس یادآور شد: ما پیش از برگزاری کنکور ارشد به برخی حوزه‌های امتحانی سر زدیم و تقریباً اوضاع خوب بود و فاصله‌گذاری‌ها به‌خوبی رعایت شده بود. اکنون هم، هیات‌رییسه مجلس از نمایندگان خواسته به حوزه‌های امتحانی شهرهای خود بروند و پیش از کنکور بررسی کنند که آیا پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده است یا نه؟ که اگر مشکلاتی در این راه است تا قبل از برگزاری کنکور رفع شود.

فلاحی گفت: هر حوزه امتحانی که شرایط برگزاری کنکور را مهیا نکند و در ادامه در آن حوزه اتفاقی برای فرد آزمون‌دهنده بیفتد با برخورد قاطعانه ما روبرو خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در ادامه عنوان کرد: فاصله آزمون‌دهنده‌ها از 1.60 به 1.80 تغییر پیدا کرد که این اتفاق خوبی است. از طرفی همکاری وزارت ورزش و جوانان هم برای در اختیار دادن همه ورزشگاه‌ها برای برگزاری کنکور، کاری شایسته بود. البته وزارت علوم خیلی مایل به افزایش 20 سانتی‌متری صندلی بین آزمون‌دهنده‌ها نبود چون با کمبود مراقب روبرو است. یعنی وقتی فاصله بیشتر می‌شود باید تعداد مراقب‌ها هم بیشتر شود و از سوی دیگر، برخی مراقب‌ها هم به‌دلیل کرونا مثل سال گذشته حاضر به حضور در سر جلسه نیستند. چالش دیگر این است که چون مطالبات برخی آموزش و پرورشی‌ها و یا عوامل دانشگاه پیام نور و... به موقع داده نشده است آن‌ها برای کمک به این آزمون، اقبال همیشگی را نشان ندادند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باز هم تکرار می‌کنم، خانواده‌ها نگران نباشند چون پروتکل‌ها در حال اجرایی‌شدن است. به باور من، تعویق کنکور از اینجا به بعد، کاری اشتباه بود و زمان اعلام شده بهترین موقع برای آزمون است.

منبع: روزنو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون