کد خبر: ۱۹۳۸۴
۱۳:۳۲ -۲۷ مرداد ۱۳۹۹
نشان تجارت - یک کارشناس اقتصادی گفت: کرونا یک ویروس بهداشتی نیست بلکه اقتصادی است.

کرونا یک ویروس بهداشتی نیست بلکه اقتصادی است. ما در بستر تفکر اقتصادی تفکری به نام ریتمیک و آریتمیک داریم. ریتمیک به این معناست که مردم در برهه ای از زمان می روند و ماسک می‌خرند بدون اینکه بدانند، فواید ماسک برای چیست.

وی افزود: صفی شکل می‌گیرد دقیقا مثل اینکه می‌خواهند غذا بگیرند در صورتی که فرد نمی‌داند در آن صف چیزی را به او می‌دهند یا نمی‌دهند. مثلا وقتی در اتوبوسی حتی به اشتباه باز شود و فردی از آن پیاده شود، ما هم دنباله روی او خواهیم بود بدون اینکه بدانیم اشتباه است.

پاکزادیان مقدم خاطرنشان کرد: مثلا در اتوبان تصادف می‌شود. دو نفر می‌ایستند و نگاه می‌کنند پس ا زآن همه می‌ایستند و نگاه می‌کنند. بعد به این تعبیر می‌شود که همه دارند می‌میرند. مشکل بزرگ در ایران این است که همه تحلیل‌گر هستند. در مبحث کرونا، یک بازی اقتصادی شکل گرفته است. این بازی اقتصادی به نفع فرصت طلبان تمام خواهد شد.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: ماسک و پد الکلی و الکل پیدا نمی‌شود! آیا به این فکر کرده‌اید که چرا پیدا نمی‌شود؟ شاید واقعا تمام شده است اما به چه منظوری آن را فروخته‌اند؟ کشوری هستیم که بهداشت فردی را رعایت نمی‌کنیم. هیچ یک از ترندهای روز را دنبال نمی‌کنیم. کرونا وارد ایران می‌شود و چند رسانه خارج از ایران، این ویروس را بزرگ جلوه می‌دهند.

وی تاکید کرد: ما در فلسفه شکست، می‌گوییم چیزی شکست پذیر است که اول از همه بتوانیم روحیه‌اش را تضعیف کنیم. اگر قرار است کسی به کرونا مبتلا شود و بمیرد و اگر ترس و استرس از این ویروس را که حتی به گفته پزشکان خفیف‌تر از ویروس آنفلوآنزا هست با خود به همراه داشته باشد، بی شک به این بیماری دچار شده و بی تردید خواهد مرد.

پاکزادیان مقدم اظهار داشت: حالا یک سوال مطرح می‌شود؛ کسی که با سرطان می‌جنگد و درمان می‌شود، آیا با بزرگ شدن این بیماری، روحیه‌اش تضعیف شده است یا توانسته روحیه خود را بالا برده و فائق شود؟ پزشکان ثابت کردند تمام کسانی که توانسته‌اند بر سرطان فائق آیند فقط و فقط با روحیه بالا به جنگ آن رفته‌اند.

این کارشناس اقتصادی گفت: از آنجایی به این ویروس می‌گویم ویروس اقتصادی چون توانسته است ظرف ۵ روز تمام کسب و کارهای کوچک را در این کشور فلج کند. حال حساب کنید آیا این ویروس اقتصادی نیست که توانسته با ظهورش کسب و کارتان را از بین ببرد؟ باید به این نکته اشاره کرد که اتفاقات زیادی در کشور داریم که موجب مرگ و میر خواهد شد. حوادث جاده ای، سیل، زلزله، آلودگی هوا و بیماری های مختلف.

پاکزادیان مقدم در پایان بیان کرد: اگر قرار باشد هر روز عاملی باعث از کار انداختن کسب و کارها شود، قرار است چند سال آینده زیان امروز خود را جبران کنیم؟ یادتان باشد در جهان سوم، خبر منفی تولید می‌شود برای اینکه کشورهای در این گود، منفی‌پذیر هستند.

منبع: ایونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون