کد خبر: ۲۷۲۸۳
۱۴:۰۲ -۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
رئیس نظام صنفی کشاورزی گفت: افرادی که سیب در انبار ذخیره کرده اند قیمت را کاهش و در اختیار مردم قرار دهند. در صادرات هم تسهیل گری صورت گیرد تا بتوانیم بخشی از این میوه‌ها را قبل از فاسد شدن صادر کنیم.

محمد شفیع ملک زاده

نشان تجارت - محمد شفیع ملک زاده درباره تعیین تکلیف سیب در بازار افزود: وظیفه همه دستگاه‌هایی که در موضوع تنظیم بازار و عرضه محصولات کشاورزی هستند کاملاً مشخص است.

وی گفت: درسال ۹۱ قانون، وظایف را کاملاً در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار داد، اما در سال ۹۷ این قانون به وزارت صمت واگذار شد.

ملک زاده ادامه داد: با توجه به اینکه تنظیم بازار و عرضه محصولات کشاورزی اعم از میدان میوه و تره بار، بازارچه‌ها و همچنین خرده فروشی‌ها در اختیار وزارت صمت است با کوتاهی‌های صورت گرفته وزارت صمت مقصر است و وزارت جهاد کشاورزی تنها وظیفه تولید را دارد.

وی درباره راهکار حل مشکل بازار سیب گفت: دخالت بی مورد در قیمت گذاری موجب افزایش قیمت میوه شب عید شد و الان این میوه‌ها بی مشتری مانده اند و درحال فاسد شدن هستند از این رو لازم است افرادی که این میوه‌ها را انبار کردند قیمت را کاهش دهند و عرضه کنند البته صادرات هم باید تسهیل شود تا بتوانیم بخشی از این میوه‌ها را قبل از اینکه فاسد شوند به کشور‌های همسایه مانند عراق، افغانستان و سایر کشور‌های دیگر صادر کنیم.

ملک زاده افزود: تا چند روز آینده میوه‌های تابستانه و بهاره به بازار می‌آید و دیگر این میوه‌ها خریدار ندارد و بیشتر از این نمی‌تواند در سردخانه‌ها و انبار‌ها بمانند.

منبع: بازار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون