کد خبر: ۱۹۵۳۹
۲۰:۴۷ -۰۹ مهر ۱۳۹۹
سید کریم حسینی:
توصیه عباس عبدی مبنی بر استعفای روحانی از ریاست جمهوری نه تنها جدی گرفته نشد بلکه تحلیلگران آن را اقدامی با هدف انحراف اذهان از واقعیت توصیف کردند. یک نماینده مجلس یازدهم می‌گوید: آقای عبدی، شما و دوستانتان بودید که سال ۹۲ و ۹۶ برای روحانی هورا کشیدید، حال که کار به این نقطه رسیده است با طرح استعفای رییس‌جمهور به‌دنبال این هستید که از پاسخگویی فرار کنید و فکر و ذکر مردم را به سمت دیگری سوق دهید.

نشان تجارت - محمد آیتی: عباس عبدی اخیرا با نگارش یادداشتی خواستار استعفای روحانی از ریاست جمهوری شد، وی در این یادداشت به اصولگرایان تاخت و آنها را به تناقض فکری و تحلیلی متهم کرد و اعلام کرد که روحانی مانند استخوانی در گلوی مجلس یازدهم است که نه قادر به قورت دادن آن هستند و نه بالاآوردنش. وی انفعال مجلس اصولگرایان را ناشی از ناتوانی و ناچاری آنها خواند. این یادداشت با واکنش‌های متفاوتی همراه شد. عده‌ای همانند صادق زیباکلام بر این باورند که عباس عبدی، با طرح گزینه استعفای  روحانی در تلاش است آدرس غلط دهد و اذهان را نسبت به واقعیت وجود منحرف کند.

در گزارشی که اخیرا منتشر شد نیز این گزاره مطرح شد که اقدام عباس عبدی در طرح موضوع استعفا و حمله به مجلس یازدهم در راستای عملکرد وی به عنوان یک روابط عمومی پنهان تحلیل می‌شود، اقدامی که به دنبال کاهش فشار بر دولت و روحانی از سوی طبقه متوسط جامعه اجرا شده است. اما مجلس در این باره چه نظری دارد؟ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس می‌گوید روحانی نباید استعفا دهد و باید بماند و مشکلات را حل کند.

حامیان روحانی به دنبال فرار از پاسخگویی هستند

سید کریم حسینی، نماینده مردم اهواز در این باره گفت: دیگر حنای آقای عباس عبدی و امثال ایشان برای ملت رنگی ندارد. اینکه در پایان ۲ دوره از ریاست‌جمهوری آقای روحانی روی به نظریه‌پردازی بیاورند و طرح استعفای رییس‌جمهور را عنوان کنند یا افرادی مثل ایشان تمام مشکلات اقتصادی کشور را گردن مجلسی بیاندازند که چهار ماه از عمر آن گذشته است و خودشان را نسبت به عملکرد گذشته‌شان مبرا کنند، به هیچ وجه قابل پذیرش مردم نیست.

وی یادآور شد: آقای عبدی، شما و دوستانتان بودید که سال ۹۲ و ۹۶ برای روحانی هورا کشیدید، حال که کار به این نقطه رسیده است با طرح استعفای رییس‌جمهور به‌دنبال این هستید که از پاسخگویی فرار کنید و فکر و ذکر مردم را به‌ سمت دیگری سوق دهید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: جالب است که این آقایان سال‌ها داعیه‌دار شعار پاسخگویی به مردم بودند، ولی باید از آن‌ها پرسید چرا خودتان جوابگوی عملکرد گذشته‌تان نیستید؟ بدانید که امروز نه وقت استعفای رییس‌جمهور است و نه اساساً وقت‌دادن این‌گونه تز‌ها از سمت شما و هم‌فکرانتان. اگر امروز کار به اینجا رسیده بخشی از آن متوجه شماست و مردم بدانند که مسببین این امر چه کسانی بودند.

روحانی مدت‌ها است تغییر کرده

حسینی اظهار داشت: برخی از این افراد می‌گویند ما روزی که از آقای روحانی حمایت کردیم فکر نمی‌کردیم رفتار‌های ایشان عوض شود، در جواب این افراد باید گفت لااقل این روز‌ها سکوت کنید. رفتار‌های آقای روحانی خیلی وقت است که عوض شده و بسیاری از مشکلات اقتصادی که گریبان کشور را گرفته لااقل ریشه‌های آن از ابتدای سال ۹۶ دیده شد، پس چرا الان زبان به سخن گشودید؟

این نماینده اهواز با اشاره به اینکه اکنون چاره کار در استعفا نیست، افزود: کمتر از یک‌سال از عمر دولت دوازدهم باقی مانده و اگر قرار است اوضاع و احوال کشور تا حدودی به نفع مردم تغییر پیدا کند باید دست افراد رانت‌خوار که تعدادشان هم زیاد نیست و بازار ارز، بورس و... را به هم ریختند و نسبتی چه سببی و چه تشکیلاتی با دولت دارند، قطع شود.

حسینی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر در کشور افرادی حضور دارند که با نفوذشان از طریق برخی مسئولان، وضعیت اقتصادی کشور را به‌منظور نفع خود، ملتهب کرده‌اند. باور داشته باشیم که مقابله با این فرصت‌طلبان با وجود تحریم‌های اقتصادی تا حد قابل ملاحظه‌ای کشور را به ثبات می‌رساند. به‌جای اینکه تز دهند که وسط کار میدان را خالی کنند که هیچ نفعی برای مردمی که آسیب دیدند، ندارد پای کار بیایند و با نظارت جدی در تمام حوزه‌ها فضا را از دست سودجویان خارج کنند. شک ندارم اگر اراده‌ها به میدان بیاید و مردم پس از گذشت مدت کوتاهی اثرات مثبت کار و تلاش‌ها را ببینند، هم رضایت نسبی ایجاد خواهد شد و هم کشور در ریل درستی برای پیشبرد اهدافش قرار خواهد گرفت.

حسینی در واکنش به اینکه چند ماه پیش روحانی گفت در دو مرحله به رهبری اعلام کرده بودم حاضرم از سمت خود کناره‌گیری کنم، گفت: آقای روحانی برآمده از رای مردم است و در قبال همه مردم برای اداره کشور مسئول و موظف است. وقتی میلیون‌ها نفر شما را برگزیدند و با علم به مشکلات کشور وارد میدان شدید باید در بیان اظهارنظر‌ها و عملکرد‌ها دقت لازم داشته باشید. لطفاً به‌جای حرف از کناره‌گیری بایستید و در این یک سال پایانی دولت با تصمیمات و عملکردتان، خاطره‌ای خوش در اذهان باقی بگذارید.

منبع: رویداد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون