کد خبر: ۱۹۲۵۴
۲۲:۲۷ -۲۶ آبان ۱۳۹۷
پنل تشکیل شده، در انتظار دادرسی طولانی؛
استقلالی ها امیدواری زیادی دارند تا اتفاقات حاشیه ای ابتدای فصل را به سود خود در دادگاه بین المللی خاتمه دهند.
ورزش و جوانباشگاه استقلال 24 صفحه لایحه دفاعیه خود را به دادگاه CAS فرستاد تا به این ترتیب پرونده اختلاف میان آبی های تهرانی و سازمان لیگ در مورد سوپرجام بعد از تایید از سوی نهادهای قضایی فوتبال ایران به یک نهاد بین المللی ارسال شود.


امیرحسین فتحی روز جمعه اعلام کرد که پیش از این موضوع را به اعضای فدراسیون منتقل کرده بود که این باشگاه قطعا تا رسیدن به نتیجه مورد نظر خود این پرونده را پیگیری می کند و حتی به دادگاه بین المللی نیز مراجعه خواهد کرد و به همین دلیل کار را به دادگاه های عالی ورزش کشاند تا این نهاد، نظر نهایی خود را اعلام کند.

 

پرونده تشکیل شده؛ زمان رای 9 تا 12 ماه!
پرند عزیزی قاضی ایرانی دادگاه بین المللی ورزش در گفت و گویی رادیو در این باره اعلام کرد که پرونده استقلال یک پرونده میانجی گری نیست و رای آن برای فدراسیون ایران الزام آور است و گفت: با توجه به شنیده هایی که داریم، پرونده استقلال ثبت شده است. 3 ماه طول می کشد تا این پنل تشکیل شود. داور و حکم انتخاب می شود و بعد از 3 ماه، حداقل 6 و حداکثر یک سال طول می کشد تا رای دادگاه اعلام شود.


به این ترتیب به نظر می رسد نتیجه این دادگاه حداقل تا خرداد ماه آینده اعلام نشود و آبی های تهرانی برای تغییر رای و پس گرفتن جام، باید مدت زیادی منتظر باقی بمانند.

 

 

رای بر می گردد؟
چالش اصلی اما مشخص شدن تکلیف رای اعلام شده از سوی سازمان لیگ و تایید شده از سوی کمیته انضباطی و کمیته استیناف است.


باشگاه استقلال در لایحه خود به این موضوع اشاره کرده که اگر سازمان لیگ روز سه شنبه برنده مسابقه را اعلام نمی کرد، استقلال به تهران باز می گشت و در سوپرجام شرکت می کرد و همین موضوع اتفاقی است که می تواند برگ برنده آبی ها باشد.


پرند عزیزی دراین باره و در واکنش به ادعای استقلال، می گوید: شانس برد استقلال در صورتی که گفته های این باشگاه صحت داشته باشد، زیاد است و باید تمامی مدارک و شواهد بررسی شود. بعد از 3ماه، تبادل لوایح می شود و دو طرف می توانند با وکیل وارد پرونده شوند و از لایحه خود دفاع کنند.


اشاره باشگاه استقلال در این پرونده به موضوع عدم برگزاری تشریفات برای اعلام نتیجه است؛ موضوعی که به عجله سازمان لیگ برای اعلام نتیجه اشاره می کند و شاید همین موضوع و عدم برگزاری تشریفات بتواند برگ برنده آبی ها در این دادگاه شود تا رای مسابقه را برگرداند.


موضوع اهدای جام به تیم پرسپولیس نیز اتفاقی است که شعله این اختلاف را میان دو طرف گسترده تر کرده و حالا بازپس گرفتن جام در صورتی که رای به نفع آبی ها باشد، می تواند جنجالی بزرگ ایجاد کند.


با صحبت های مطرح شده و به احتمال زیاد تکلیف این پرونده مهم و جنجالی زمانی مشخص خواهد شد که لیگ برتر در فصل جاری به اتمام رسیده و زمان برگزاری سوپرجام جدید فرا رسیده است و باید دید اگر رای به نفع استقلال تغییر کند آیا مسئولان سازمان لیگ حاضر به برگزاری مسابقه می شوند و یا ترجیح می دهند که این دیدار برگزار نشود.

منبع: ورزش سه

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
0
به امید خدا
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون