کد خبر: ۱۹۲۵۳
۱۹:۰۳ -۲۵ آبان ۱۳۹۷
میزبانی اهواز در اسفندماه از وزنه‌برداری گزینشی المپیک
رییس فدراسیون وزنه‌برداری با اشاره به میزبانی خوزستان از رویداد بین‌المللی جام فجر، گفت: مقرر شد که این رویداد که گزینشی المپیک توکیو نیز است، از ۱۵ تا ۲۰ اسفندماه سال جاری در اهواز برگزار شود.
ورزش و جوانعلی مرادی در حاشیه مسابقات وزنه برداری نونهالان خوزستان، اظهار کرد: وزنه‌برداری خوزستان از نظر استعدادیابی یکی از استان‌های فعال است و امروز هم از نزدیک شاهد برنامه‌های استعدادیابی این هیات و عملکرد نونهالان بودم که جا داد به مدیرکل ورزش خوزستان و رییس هیات وزنه‌برداری استان و هم‌چنین همکاران‌شان تبریک بگویم، زیرا در جهت استعدادیابی بسیار موفق بوده‌اند. مطمئن هستم از همین استعدادها در سطح پسران و دختران نفرات خوبی را جهت نخبه پروری و استفاده در بدنه تیم‌ ‌ملی خواهیم داشت. هم‌چنین مسابقات وزنه‌برداری بزرگسالان کشور را هم در خوزستان خواهیم داشت.

او با اشاره به برگزاری رقابت‌های بین‌المللی وزنه‌برداری جام فجر در اهواز نیز عنوان کرد: امسال جام فجر به شکل خوب و توانمند در خوزستان برگزار می‌شود. رایزنی‌ها را انجام داده‌ایم  و مقرر شد که این رویداد که گزینشی المپیک توکیو نیز است، از ۱۵ تا ۲۰ اسفندماه سال جاری در اهواز برگزار شود.

رییس فدراسیون وزنه‌برداری، گفت‌:  کم‌تر رشته ورزشی در کشور را داریم که امتیاز برگزاری مسابقات راه‌یابی به المپیک را به آن داده باشند و اولین‌بار است که در خوزستان نیز چینن مسابقاتی برگزاری می‌شود که کار بار ارزشی است. این استان شایسته چنین کار بزرگی است و به مردم آن که میزبان چنین رویداد بزرگی می‌شوند و هم‌چنین مسوولان ارشد این استان تبریک می گویم و امیدوام حمایت ها نیز تداوم داشته باشند تا بیشتر از این دل مردم شاد شو..

وی همچنین در آیین افتتاح جشنواره بزرگ وزنه برداری نونهالان خوزستان، عنوان کرد: وزنه‌برداری استان چه در سطح دختران و چه پسران به جایگاه خوبی رسیده است که به آقای قریشی رییس هیات و همکارانش تبریک می‌گویم. وزنه‌برداری خوزستان به همت این برادران بدون ادعا و زحمات مدیران ارشد استان، از سطح آسیا هم فراتر رفته است. همین سالن که موردبازسازی قرار گرفته است نیز یکی از افتخارات ماندگار نظام جمهوری اسلامی است.

مرادی هم‌چنین با اشاره به موفقیت تیم‌ ‌ملی ایران در مسابقات قهرمانی جهان و این که وزنه‌برداری دین خود را ادا کرده است، گفت: این رقابت‌ها چندی پیش برگزار شد و تیم ایران مقام سوم جهان از نظر تیمی و دوم از نظر مدالی را به دست آورد. پیش از این که به مسابقات جهانی برویم، گفتم که برای این رشته در حال برنامه‌ریزی  و در حال استعدادیابی و نخبه پروری برای المیک ۲۰۲۴ و ۲۰۲۸ هستیم که عده ای به ما خرده گرفتند که چرا آینده نگری می‌کنید و اکنون باید بگویم که وزنه برداری دین خود را ادا کرده است و این رشته باتوجه به منابع مالی محدودی که نسبت به برخی رشته ها دارد، با همت وزیر ورزش و جوانان  و رییس کمیته ملی المپیک، واقعا این توان را دارد که با هشت  وزنه‌بردار در رقابت‌های جهانی آن هم با حضور کشورهایی همچون روسیه، چین، ژاپن و بلاروس و خیلی از قدرت های برتر دنیا نایب قهرمان از نظر مدالی و سوم تیمی شود.

رییس فدراسیون وزنه‌برداری در پایان بیان کرد: می‌توانیم با برنامه‌ریزی‌های بلند مدت این جوانانی که شایسته حمایت هستند را ببینیم. اگر از اکنون به فکر فردای خودمان نباشیم، آینده را خواهیم باخت. کسانی جلوتر از دیدگاه خودشان را هم نمی‌توانند ببینند، متاسفانه برخی از آن‌ها بعد از عنوان‌های قهرمانی وزنه‌برداری ایران در حال فتنه‌گری هستند تا شادی را از مردم و این ورزش بگیرند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون