کد خبر: ۱۹۲۲۶
۱۶:۲۳ -۱۷ آبان ۱۳۹۷
در پایان رقابت‌های روز دوم‌ مسابقات کاراته قهرمانی جهان ۲۰۱۸ اسپانیا، بهمن عسگری به فینال رسید و بهمنیار و درفشی‌پور برای مدال برنز به روی تاتامی مادرید میروند.


مسابقات کاراته قهرمانی جهان

ورزش و جوان- از صبح روز چهاشنبه ۱۶ آبان ماه ۱۳۹۷ روز دوم رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان ۲۰۱۸ اسپانیا به میزبانی شهر مادرید پیگیری شد که تیم‌های ملی ایران نیز با ۶ نماینده(سه نماینده بانوان و سه نماینده مردان) به مصاف رقبا رفتند که بهمن عسگری توانست با پیروزی مقابل حریفانش راهی دیدار فینال وزن ۷۵- کیلوگرم شود.

به این ترتیب، بهمن عسگری کاراته‌کا وزن ۷۵- کیلوگرم تیم‌ملی به عنوان نخستین نماینده ایران در روز دوم به روی تاتامی رفت که در دور نخست با حساب ۳ بر ۱ "ویلیام انگمن" از سوئد را شکست داد، در دور دوم نیز ۸ بر صفر "فالی لی" از چین را مغلوب کرد، در مبارزه سوم "یرمک آینازوف" قزاق را ۲ بر صفر شکست داد و راهی مرحله بعد شد. او در دیدار چهارمش "عبدالرحمان سنه" سنگالی را ۳ بر ۱ از پیش رو برداشت اما در دیدار پنجم مقابل "کن نیشیمورا" از ژاپن صفر بر صفر به تساوی رسید ولی با قانون هانتی برنده بازی اعلام شد و به نیمه‌نهایی رسید. عسگری در این‌ مرحله با نتیجه ۲ بر صفر "بسلان مزوف" کاراته‌کا کشور روسیه را شکست داد و فینالیست شد.

در ادامه، رزیتا علیپور کاراته‌کا وزن۶۱- کیلوگرم تیم بانوان در نخستین گام با نتیجه ۶ بر صفر "فریدا آبیوآ" از آذربایجان را مغلوب کرد، در دیدار دوم ۳ بر ۱ "نلی دی ووس" از بلژیک را شکست داد و در مبارزه سوم نیز با حساب ۲ بر ۱ مقابل "بارنو میرزایوا" ازبکستانی به برتری رسید. علیپور در مبارزه چهارمش نیز با حساب ۱ بر صفر برابر "آنجلا زاگومی" از دانمارک پیروز شد اما در دور پنجم ۳ بر صفر نتیجه را به "یین ژیااویان" چینی واگذار کرد اما اما با راهیابی کاراته‌کای چینی به فینال این وزن، علیپور به جدول شانس مجدد راه یافت که در نخستین دیدار این مرحله با نتیجه ۱ بر صفر مقابل "تیسام سادینی" مراکشی شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در ادامه رقابت‌ها هامون‌درفشی‌پور کاراته‌کای وزن ۶۷- کیلوگرم تیم مردان در مبارزه نخستش ۱ بر صفر "ریان اونیل" از کانادا را مغلوب کرد، اما در دور دوم و سوم به ترتیب مقابل "آلبرتو گلوز" از پاناما و "دیوید کوهن" از آلمان با قانون هانتی برنده و راهی دیدار چهارم شد. درفشی‌پور در مبارزه چهارمش ۲ بر ۱ "رافیض حسنوف" از آذربایجان را شکست داد اما در مرحله نیمه نهایی ۲ بر صفر برابر "استیون داکوستا" از فرانسه شکست خورد و باید برای کسب مدال برنز به مصاف حریف اسپانیایی برود.

دیگر کاراته‌کای ایران فاطمه چالاکی در وزن ۵۵- کیلوگرم بود که در همان دور نخست ۳ بر ۵ مقابل "ایرنا شاریخینا" از بلاروس شکست خورد و به دلیل عدم صعود این کاراته‌کا به دیدار فینال، چالاکی از حضور در جدول شانس مجدد بازماند و حذف شد.

در ادامه مسابقات بخش مردان نیز امیر مهدی‌زاده کاراته‌کا وزن ۶۰- کیلوگرم تیم ملی به عنوان دومین نماینده ایران به روی تاتامی رفت که در گام اول ۵ بر ۴ "دیوید پایارس" از پاناما را شکست داد و در دور دوم هم ۱ بر صفر "آرای صمدان" حرف نام آشنای ترکیه‌ای را حذف کرده و راهی دور سوم شد. مهدی‌زاده در دور سوم ۴ بر ۹ مقابل "عبدسلام آمکناسی" از مراکش تن به شکست داد و با باخت کاراته‌کا مراکشی در مبارزه مرحله بعد، مهدی‌زاده از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در ادامه سارا بهمنیار کاراته‌کا وزن ۵۰- کیلوگرم تیم بانوان در نخستین‌گام ۸ بر صفر "کریستین ویچا" از لتونی را شکست داد، در مبارزه دوم نیز با قانون هانتی مقابل "ران ران لی" از چین برنده اعلام شد و در گام سوم هم با نتیجه ۳ بر ۱ برابر "آیچا سیاح" از مراکش پیروز شد. بهمنیار در دیدار چهارم خود ۳ بر ۲ نتیجه را به "سراپ اوزچلیک" کاراته‌کای ترکیه‌ای واگذار کرد و به جدول شانس‌مجدد راه یافت و در مبارزه نخست این مرحله ۲ بر صفر "جلنا میلوچویچ" از صربستان را شکست داد و به دیدار رده‌بندی رسید.


منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون