کد خبر: ۱۹۲۱۴
۱۷:۳۶ -۱۴ آبان ۱۳۹۷
در بازی برگشت چارچوب شناس باشید
مهمترین موقعیت پرسپولیس در جدال فینال لیگ قهرمانان در دقیقه چهار بازی شکل گرفت که موقعیت علی علیپور با فداکاری مدافع حریف دفع شد.
ورزش و جوان- پرسپولیس در شرایطی بازی رفت مرحله فینال لیگ قهرمانان آسیا را با نتیجه دو بر صفر شکست خورد که در نیمه اول این دیدار عملکردی مناسب برابر حریف داشت و فرصت‌ خوبی برای پیش افتادن از حریف از دست داده بود.


در یکی از جدی‌ترین موقعیت‌های این تیم، ارسال مناسب از سیامک نعمتی بعد از عبور از بالای سر دو مدافع کاشیما آنتلرز در شش قدم جلوی پای علی علیپور قرار گرفت و مهاجم پرسپولیس نیز بعد از کنترل با سینه این توپ، با ضربه پای راست قدرتمندش قصد داشت توپ را وارد دروازه کند که جون سئون کیون با شیرجه‌ای جالب توجه و قرار دادن سرش جلوی توپ مانع از ورود آن به دروازه تیمش شد. هرچند در آن ثانیه‌ها بازیکنان پرسپولیس با هجوم به سمت مانینگ، داور چینی این بازی اعتقاد به خطای پنالتی داشتند و در تصاویر آهسته مشخص شد که این مدافع شماره 35 با سر مانع از باز شدن دروازه تیمش شده است.


این صحنه می‌توانست در صورتی که علیپور تصمیم درستی برای ضربه نهایی می‌گرفت به گل تاریخی پرسپولیس تبدیل شود. اولین گل سرخ‌ها در فینال آسیا و افزایش شانس آنها برای تصاحب طلایی ترین جام ویترین این باشگاه. مهاجم پرسپولیس اما با مهار توپ و در نهایت ضربه به آن فرصت دو ثانیه‌ای به حریف داد تا با استقرار و شیرجه خود سفیدپوشان ایرانی را ناکام بگذارد.

 


پرسپولیس بعد از این موقعیتی که از دست داد و یک فرصت دیگر روی ضربه ایستگاهی احمد نوراللهی در ادامه بازی را به حریف واگذار کرد تا مشخص شود در چنین دیدارهایی ارزش سود بردن از موقعیت‌های کوچک هم می‌تواند چه دستاورد بزرگی داشته باشد. نمونه آن که در صحنه گل دوم کاشیما شکل گرفت و سرجینیو، مهاجم برزیلی حریف در موقعیتی کاملا دشوارتر با ضربه‌ای فنی دروازه علیرضا بیرانوند را برای بار دوم گشود و تیمش را اکنون با بیشترین شانس روانه بازی برگشت کرده است.


پرسپولیس پیش از این نیز یک بار موقعیت جدی و فوق العاده‌ای را در جدال با السد قطر از دست داده بود. در دوحه نیز این گادوین منشا بود که بهترین موقعیت تیم را در آستانه خط دروازه السدی‌ها روانه خارج از گل کرد و شاگردان برانکو ایوانکوویچ خوش شانس بودند که این بازی را در نهایت با گل علیپور به سود خود خاتمه دادند.


برانکو ایوانکوویچ که در فصل پانزدهم نیز بهترین موقعیت قهرمانی تیمش را به واسطه تعلل و فرصت سوزی مهاجمان تیمش در کنار سهل انگاری و دریافت گل‌های بچه‌گانه توسط دروازه بان و خط دفاعی تیمش از دست داده بود، اکنون باید امیدوار باشد که شاگردانش در بازی برگشت به بهترین شکل و بر پایه اعتقاد او برای تلاش تا پای جان نسبت به جبران دو گل دریافتی بکوشند تا حضور آنها در فینال تنها به حسرت بزرگ تماشای جام منتهی نشود.


علی علیپور، گادوین منشا، بشار رسن و احتمالا امید عالیشاه به عنوان خطوط هجومی و شانس‌های بزرگ گلزنی این تیم مسلما با توجه به جو فوق العاده استادیوم آزادی و همچنین شرایط آب و هوایی متفاوتی که برای تیم ژاپنی شکل خواهد گرفت و شکننده بودن ساختار دفاعی حریف، فرصت‌های بزرگ گلزنی را نصیب خود خواهند کرد  و باید این ذهنیت را باور کنند که هر فرصت از دست رفته می‌تواند بهای سخت و سنگینی برای تیم و تاریخ باشگاه برای از دست دادن جام قهرمانی داشته باشد.

 


عکس: سعید زارعیان

منبع: ورزش سه

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون