کد خبر: ۱۹۲۰۹
۱۹:۰۴ -۱۲ آبان ۱۳۹۷
فدراسیون جهانی وزنه برداری به چهار نفر از ۷۹ ورزشکاری که نمی توانند در مسابقات جهانی۲۰۱۸ شرکت کنند، اجازه وزنه زدن داد.
ورزش و جوان-به نقل از insidethegames، در حالی که فدراسیون جهانی وزنه برداری (IWF) به ۷۹ وزنه بردار اجازه نداد در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ شرکت کنند اما ناگهان هیات اجرایی فدراسیون جهانی تصمیم گرفت برای چهار وزنه بردار استثنا قائل شود. در  جلسه هیات اجرایی با یک رای مخالف، به چهار وزنه بردار کشور میزبان یعنی ترکمنستان اجازه داده شد در مسابقات جهانی شرکت کنند.

این رای هیات اجرایی برخلاف قوانین فدراسیون جهانی است و قوانین IWF به وضوح اعلام کرده فقط ورزشکاران واجد شرایط می توانند در مسابقات جهانی شرکت کنند.

اما اکنون از ۷۹ ورزشکاری که نتوانستند دوره سه ماهه خود را به عنوان ورزشکار فعال در لیست آنتی دوپینگ کامل کنند، چهار نفرشان که از وزنه برداران ترکمنستان هستند، مستثنی  و به لیست نهایی اضافه شدند.

هر چند که این چهار نفر در گروه A اوزان خود قرار ندارند و شانسی برای کسب مدال نخواهند داشت اما طبق قانون نباید اجازه شرکت در مسابقات جهانی به آنها داده می شد.

عمرگلی هاندریف  (گروه C دسته ۶۱ کیلوگرم)، پیرگلی پیرگلیف و عزت بیک مردویف (گروه C دسته ۸۹ کیلوگرم) و اویز اویزف (گروه B دسته ۱۰۲ کیلوگرم ) نفراتی هستند که اجازه حضور در مسابقات جهانی به آنها داده شد.

به گزارش ایسنا، تیم ایران به همین دلیل که سه وزنه بردار آن( علیرضا سلیمانی، محمد زارعی و همایون تیموری)  دوره سه ماهه خودرا کامل نکرده بودند، اجازه حضور در مسابقات جهانی را نداشتند و از این رو تیم ایران با ترکیب ناقص و هشت نفره در مسابقات جهانی شرکت کرد.

حتی در کنگره فدراسیون جهانی هم علی مرادی به این قانون و نپذیرفتن اسامی برخی ورزشکاران انتقاد کرد با این حال باز هم اسامی سه وزنه بردار ایران مورد پذیرش قرار نگرفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون