کد خبر: ۱۹۰۸۴
۲۳:۴۱ -۰۷ مهر ۱۳۹۷
سمیرا ارم
سمیرا ارم متولد سال ۶۴ در شیراز و کارشناس ارشد شیمی تجزیه است که با ۷۰ درصد معلولیت نشان داد هیچ اتفاقی نمی‌تواند مانع اراده آدمی در کسب مدال در رقابت‌های جهانی و کسب سهمیه پارالمپیک شود.ملی پوش تیراندازی کشورمان در رقابت‌های جهانی کره جنوبی امسال توانست با شکست رکورد تپانچه ۵۰ متر، اولین بانوی ایرانی باشد که سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب می کند.
ورزش و جوان-این ورزشکار کشورمان از سوی کمیته ملی پارالمپیک به عنوان پرچمدار کاروان ورزشی ایران در بازی‌های پارآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا انتخاب شد.

سمیرا ارم در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: با توجه به اینکه مدت زمان طولانی است که در رشته تیراندازی حضور دارم توانستم در رقابت‌های جهانی کره جنوبی با رکورد شکنی سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کنم تا با انگیزه بیشتری در بازی‌های پارآسیایی جاکارتا حاضر شوم.

پرچمداری کاروان ایران مسئولیت بزرگی است
او ادامه داد: پرچمداری کاروان ورزشی ایران در بازی‌های پارآسیایی جاکارتا مسئولیت بزرگی است و گرفتن پرچم ایران در رژه کاروان برکت و نعمتی است که خوشبختانه برای من رقم خورده و بسیار خوشحالم که توانستم به عنوان بانوی ورزشکار ایران پرچم کشورم را در دست بگیرم و در این میدان بزرگ آن را به اهتزاز در آورم.

تلاش می‌کنم که پرچم کشورم را در مسابقات به اهتزاز در آورم
دارنده مدال نقره رقابت‌های جهانی افزود: ورزش قابل پیش بینی نیست و نمی‌توانم قول کسب مدال بدهم، اما در بازی‌های پارآسیایی تمام تلاشم را می‌کنم که بهترین عملکرد را داشته باشم تا بتوانم در این بازی ها هم پرچم کشورم را به اهتزاز در آورم و باعث خوشحالی مردم ایران شوم.‌

نمی‌توانم احساسم را از پرچمداری کاروان ایران توصیف کنم
ارم عنوان کرد: از محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک تشکر می‌کنم که به بانوان ورزشکار اعتماد کردند و این فرصت را به ما دادند تا به عنوان پرچمدار در کاروان ورزشی کشورمان در بازی های پارآسیایی حضور داشته باشیم و نمی‌توانم احساسم را از پرچمداری کاروان ایران توصیف کنم.

اخلاق و رفتار ورزشکار در انتخاب او به عنوان پرچمدار مهم است
او در ادامه بیان کرد: در انتخاب یک ورزشکار به عنوان پرچمدار علاوه بر موفقیت‌هایی که در رقابت‌های مختلف کسب می‌کند اخلاق و منش او نیز اهمیت دارد و زمانی که یک نفر پرچمدار می‌شود باید بیشتر از قبل در رفتار و اخلاق ورزشی خود دقت کند و من تمام تلاشم را می‌کنم که بعد از این هم جوانمردی و اخلاق ورزشی را در مسابقاتم ادامه دهم تا گزینه مناسبی برای ورزش کشورم بمانم.

موفقیت در رشته تیراندازی بی پایان است
ارم عنوان کرد: سقف آروز در ورزش وجود ندارد و موفقیت در رشته تیراندازی بی پایان است و هر چه قدر هم که تمرین و تلاش کنید باز هم نقطه‌ای وجود دارد که باید به آن برسید. اما برای موفقیت هایم هدف های زیادی دارم. هدف کوتاه مدتم موفقیت در بازی‌های پارآسیایی جاکارتا است و در بلند مدت هم به دنبال کسب سکوی قهرمانی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو هستم، اما یک نقطه ثابتی را در نظر ندارم و می‌خواهم رقابت‌های بیشتری را تجربه کنم.

تیراندازی ورزشی است که شجاعت می‌خواهد
ملی پوش کشورمان در ادامه گفت: رشته تیراندازی ورزشی است که شجاعت می‌خواهد و در مجموع در بین ورزش‌های انفرادی رشته پر هیجانی است که باید با تمرکز زیاد و در آرامش تیر را به هدف شلیک کنید و این موضوع باعث شد که به این رشته علاقه‌مند شوم و همیشه هم در تیراندازی می‌مانم.

رقیب هر کسی، تیر‌هایی است که شلیک می‌شود 
بانوی پرچمدار در مورد حریفانش در بازی‌های پارآسیایی عنوان کرد: در رشته تیراندازی تیر‌هایی که هر ورزشکار به سمت هدف شلیک می‌کند رقیب او است و من باید از رکورد‌های خودم عقب نمانم تا بتوانم در بازی‌ها روی سکوی قهرمانی قرار بگیرم و هر شلیک حکم فینال را برای تیراندازان در مسابقات دارد.

وعده‌هایی که برای کار داده بودند فراموش شد
او در مورد اینکه در زمان پارالمپیک قول دادند که موقعیت کاری برای مدال آوران ایجاد می‌ شود، گفت: بعد از پارالمپیک بار‌ها خواستم که استاندار شیراز را ببینم، اما موفق نشدم و این وعده به طور کل فراموش شد و هنوز هم هیچ فرصت شغلی برای من و یا دیگر ورزشکاران مدال آور ایجاد نشده است و همچنان ما به دنبال فرصت کاری هستیم.

افراد معلول را به رشته تیراندازی علاقه‌مند کردم
ملی پوش تیراندازی کشورمان در پایان گفت: خداروشکر در این چند سال توانستم چند فرد معلول را به رشته تیراندازی علاقه‌مند کنم و آن‌ها به طور جدی پیگیر این رشته ورزشی هستند و تمام تلاشم را می‌کنم که افراد بیشتری را با ورزش جانبازان و معلولین آشنا کنم تا آن‌ها هم وارد جامعه شوند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون