کد خبر: ۱۸۸۸۱
۲۲:۰۴ -۱۳ شهريور ۱۳۹۷
مسئول برگزاری لیگ فوتبال بانوان گفت: به خاطر شرایط اقتصادی کشور اکثر تیم‌ها شرایط مالی مناسبی ندارند به همین دلیل به دنبال برگزاری کم تعدادتر مسابقه‌ها در دو گروه هستیم.

ورزش و جوان- گلاره ناظمی مسئول کمیته مسابقات فوتبال بانوان  و در مورد شروع لیگ برتر فوتبال بانوان گفت: طبق برنامه و تقویم سالانه‌مان، لیگ بانوان بین هفته اول و دوم مهرماه شروع می‌شود اما هنوز دقیقا مشخص نیست چون مهر ماه قرار است هم تیم ملی بزرگسال به مسابقاتی اعزام شودکه در نتیجه باید هماهنگی لازم را انجام دهیم تا  لیگ  و برنامه تیم ملی با هم تداخل نداشته باشد و دیگر اینکه در مورد نحوه برگزاری لیگ در حال تصمیم گیری هستیم.

او ادامه داد: چون امسال با توجه به شرایط اقتصادی موجود در جامعه تیم‌ها شرایط مالی مناسبی ندارند، در جلسه هم اندیشی که با نماینده‌های تیم‌ها و مسئولان سازمان لیگ داشتیم به این نتیجه رسیدیم که با رعایت جای گیری تیم‌ها در جدول به طور استثنا مسابقه‌ها را در قالب دو گروه برگزار کنیم؛ تیم‌ها سیدبندی شوند و حالت منطقه‌ای  پیدا کنند تا به جای اینکه لیگ را در یک گروه 14 تیمی برگزار کنیم، دو گروه داشته باشیم تا بار مالی برایشان کمتر شود. البته این روش فقط برای امسال اجرا می‌شود. 

 او در ادامه به شرایط فوتسال بانوان در ابتدای لیگ اشاره کرد و افزود: در فوتسال دیدیم که تیم نامی نو در ابتدای لیگ انصراف داد، تیم‌های دیگر هم وضعیت خوبی ندارند در نتیجه با توجه  به شرایطی که دیدیم این مسائل را برای فوتبال هم پیش بینی می‌کنیم، به همین دلیل در مورد برگزاری مسابقه‌ها در دو گروه از تیم‌ها نظرسنجی کردیم که این پیشنهاد باید در سازمان لیگ مطرح و بررسی‌های لازم انجام شود تا  تصمیم نهایی را بگیریم.

ناظمی با بیان اینکه تیم‌ها درگروه خودشان به صورت رفت و برگشت بازی‌ می‌کنند، بیان کرد: تیم‌ها بعد از مرحله مقدماتی در مرحله نهایی با هم به رقابت می‌پردازند، به این صورت که تیم‌های اول تا سوم هر گروه بالا می‌آیند و در گروهی دیگر به رقابت می‌پردازند تا تعداد بازی‌هایمان هم کم نشود و از نظر بعد مسافتی هزینه‌هایشان کمتر شود. در مورد همه این موارد باید تصمیم‌گیری‌های لازم انجام شود.

مسئول برگزاری لیگ فوتبال بانوان در پاسخ به این سوال که آیا نمی‌توان لیگ را با تعداد تیم‌های کمتری به همان روش قبلی برگزار کرد؟ گفت: در این صورت باید تیم‌هایی را حذف کنیم، ولی تیم‌هایمان در حال حاضر انصراف نداده‌اند. اگر به صورت مکتوب انصراف بدهند یا کمتر شوند قطعا از همین روش استفاده می‌کنیم، از شیوه‌ای که گفتم وقتی استفاده می‌کنیم که همه تیم‌ها واجد شرایط هستند و آنها را حفظ می‌کنیم، بنابراین به شرایط تیم‌ها بستگی دارد.

او در ادامه افزود:باید ببینیم از این 14 تیم چه تعدادی اعلام آمادگی قطعی می‌کنند، یعنی ورودیه می‌پردازند و مدارکشان را  تحویل می‌دهند. برخی از تیم‌ها وضعیتشان تا زمان قرعه کشی مشخص نیست مثلا وضعیت اسپانسری برخی از آنها مشخص نبود اما خوشبختانه تماس گرفتند و اعلام آمادگی کردند.  تاکنون حدود هشت تیم به طور مکتوب برای حضور در لیگ اعلام آمادگی کرده‌اند.  

ناظمی با بیان اینکه هدفمان محدود کردن تیم‌ها نیست، گفت: به هیچ عنوان نمی‌خواهیم نفراتی از لیگ حذف شوند اما امسال با توجه به شرایطی که وجود دارد چنین نظری داریم و اگر هم اجرایی شود فقط برای امسال است، اگر بخواهیم سخت گیرانه برخورد کنیم خیلی از بازیکنانی که می‌توانند بازی کنند و تیم داشته باشند، به خاطر کاهش تیم‌ها از بازی محروم می‌شوند ولی قطعا این مسابقه‌ها هم بار مالی دارد، مواردی مثل ودیعه را در نظر گرفته بودیم اما برای تیمی که مشکل مالی دارد این روش‌ها قطعا تاثیرگذار نیست.  

او در ادامه بیان کرد: در لیگ آقایان تیم‌ها زیادتر هستند، ولی وضعیت خانم‌ها متفاوت و امکاناتشان محدود است و هدف ما این است که گستردگی فوتبال بانوان را بیشتر کنیم بنابراین اگر آنها را تحت فشار قرار بدهیم، فوتبال را به مناطق و تیم‌هایی که وضع مالی خوبی دارند محدود کرده‌ایم و همان تیم‌ها هر سال باید با هم بازی کنند.

ناظمی در پاسخ به این سوال که در شرایط فعلی کشور وضعیت مالی روز به روز بدتر می‌شود و نمی‌توان پیش بینی کرد شرایط بهتر می‌شود واین روش را تغییر می‌دهید، با این توضیح برنامه‌تان برای سال‌های آینده چیست؟ بیان کرد: بله نمی‌توان پیش بینی کرد. البته برنامه‌مان کاهش تعداد تیم‌ها بود. در برنامه بلند مدت در نظر داریم تیم‌هایی که از گروه بالا می‌آیند تیم‌های لیگ برتر سال آینده شوند، این موارد باید به صورت مصوب درآید و یک برنامه بلند مدت طرح شود.

او در این مورد افزود: برای امسال باید از سال قبل برنامه‌ریزی می‌کردیم در نتیجه نمی‌توانیم  تنها برای فصل جدید  برنامه ریزی کنیم.  قطعا باید سال بعد را هم در نظر بگیریم. می‌خواهیم تیم‌ها را به لیگ یک و برتر تقسیم کنیم. شالکه اصلی برنامه‌مان این است که چهار تیم اول هر گروه بالا بروند و لیگ برتر را تشکیل بدهند و  بقیه هم در لیگ یک به رقابت بپردازند بنابراین می‌خواهیم دو لیگ قوی داشته باشیم اما برای امسال نمی‌توانیم بگوییم به جای دو تیم چهار تیم سقوط کنند تا لیگ را با تعداد کمتری شروع کنیم چون چنین چیزی در برنامه و آیین نامه‌مان نبوده است.

 او در پاسخ به این سوال که درلیگ فوتسال بانوان بعد از قرعه کشی مسابقه‌ها برخی از تیم‌ها انصراف دادند و در نتیجه مشکلاتی به وجود آمد یعنی قوانین محکم برای حضور تیم‌ها وجود ندارد، آیا برای فوتبال چنین شرایطی پیش می آید؟ گفت: در فوتسال شاید فاصله بین قرعه کشی و شروع مسابقه زیاد یا اینکه هدفشان برگزاری لیگ با 14 تیم بود اما با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی این قضیه تا حدودی غیر ممکن بود که در نتیجه مشکلاتی پیش آمد. ما می‌خواهیم مانع از ایجاد این مشکلات برای لیگ برتر فوتبال بانوان شویم .

ناظمی  در ادامه به  محدودیت‌هایی که در صورت انصراف تیم‌ها برایشان به وجود می‌آید تا مانع از به وجود آمدن مشکل در لیگ شود اشاره و بیان کرد:  تیم ملوان بندرانزلی بعد از اینکه انصراف داد دو سال درخواست شرکت داشت که یک سال اجازه ندادیم و سال بعد هم روال معمول لیگ را طی کرد و بعد از انجام بازی‌هایی تحت عنوان لیگ یک به لیگ برتر صعود کرد. اینگونه نیست که هر تیمی انصراف بدهد باز هم واجد شرایط و  فرصت حضور داشته باشد.

مسئول برگزاری لیگ فوتبال بانوان در پایان به  احتمال جابه جایی زمان شروع لیگ برتر اشاره کرد و گفت: اگر تعداد تیم‌ها کم شود تعداد مسابقه‌ها و هفته‌هایمان کمتر می‌شود در نتیجه ممکن است به خاطر گرمایی که در برخی از شهرها وجود دارد کمی لیگ را دیرتر برگزار کنیم. البته همه این مسائل به صورت قطعی در روز قرعه کشی مشخص می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون