کد خبر: ۱۷۰۰۸
۱۱:۴۳ -۰۴ خرداد ۱۳۹۷
حمیده زرآبادی، عضو فراکسیون جوانان مجلس در گفت‌وگو با ورزش و جوان مطرح کرد:
سیده‌حمیده زرآبادی

ورزش و جوان- مرتضی تاجیک: سیده‌حمیده زرآبادی، نماینده قزوین و عضو فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ورزش و جوان درباره اینکه فراکسیون جوانان مجلس دهم تاکنون در راستای خواسته و دغدغه‌های جوانان چه گام‌هایی را برداشته است، گفت: یکی از کارهایی که ما در فراکسیون جوانان در حال پیگیری آن هستیم جداسازی دو حوزه ورزش و جوانان از یکدیگر است. یعنی علاقه‌مند هستیم که دوباره حوزه جوانان به مانند گذشته تبدیل به سازمان ملی جوانان شود. از طرفی موضوع اشتغال مهمترین دغدغه جوانان کشور است. اکنون حضور بازنشستگان در سمت‌های دولتی کار را برای ورود جوانان به عرصه شغل‌های دولتی سخت کرده است.

وی افزود: تا زمانی که بازنشستگان دوباره دعوت به کار شوند، فرصت شغلی از جوانان گرفته می‌شود و خیلی نمی‌توان به روی کار آمدن جوانان در دستگاه‌های دولتی امیدوار بود. بر این اساس طرح منع بکارگیری بازنشستگان باید با دقت لازم دنبال شود که از این به بعد بیش از پیش شاهد روی کار آمدن جوانان در سیستم دولتی باشیم.

عضو فراکسیون جوانان ادامه داد: ازدواج جوانان و حضور پررنگ‌تر این قشر در احزاب از دیگر موضوعاتی است که در فراکسیون جوانان مجلس دهم مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. کادرسازی و سپردن مسئولیت‌ها به جوانان، موضوعی است که برای همه کشورها از اهمیت بالایی برخوردار است و ایران هم از این قاعده مستثنی نیست. من معتقدم حتی باید بستری آماده شود که جوانانی که از ظرفیت خوبی برخوردار هستند پا در عرصه‌های بین‌المللی بگذارند و نمایندگان شایسته‌ای برای ایران باشند. اینکه می‌گوییم احزاب از جوانان بیشتر استفاده کنند به خاطر آن است که حضور در چنین محافلی باعث پخته‌تر شدن این قشر می‌شود و زمانی که قرار باشد این افراد مسئولیتی را بپذیرند تا حد قابل ملاحظه‌ای کار و اداره یک حوزه را یاد گرفته‌اند و راحت‌تر می‌توانند موضوعات کاری را در سیستم اداری دنبال کنند.

زرآبادی در پایان خاطرنشان کرد: در فراکسیون جوانان، همکاران نماینده در تلاشند تا دولتمردان را برای بکارگیری جوانان در مدیریت کشور متقاعد کنند زیرا معتقدیم جوانان نخبه زیادی در کشور حضور دارند که لازم و ضروری است که دولت از پتانسیل آن‌ها به نحو احسن استفاده کند. پیگیری اعضای فراکسیون جوانان و نامه نگاری‌هایی که در این راستا صورت گرفت در نتیجه منجر به آن شد که آقای رییس جمهور دستور دهند که 30 درصد ظرفیت پست‌های دولتی در اختیار زنان و جوانان قرار گیرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون